Kobieta/mężczyzna

Laserowe usuwanie blizn

Fotona Spectro SP to najskuteczniejszy laser na świecie, który doskonale radzi sobie z usuwaniem blizn pourazowych, pooperacyjnych i potrądzikowych. Impulsy lasera frakcyjnego platformy Fotona powodują koagulację, czyli zniszczenie tkanki bliznowatej i stymulują przebudowę kolagenu, zmniejszając widoczność blizny. Można stosować go na każdą część ciała. W obrębie blizny tworzy się siatka mikrouszkodzeń na przemian z komórkami nieuszkodzonymi, które rozpoczynają intensywny proces odbudowy skóry. Blizna mięknie, jej kolor i konsystencja zaczynają się zmieniać i przypominać otaczającą skórę. W porównaniu z tradycyjnymi laserami ablacyjnymi (CO2) zastosowanie nieablacyjnej technologii mikrofrakcyjnej niesie znacznie mniejsze ryzyko bliznowacenia, nierównomiernej pigmentacji i infekcji. Zabieg jest bezbolesny, a wizualne efekty zadziwiające.

• ciąża i karmienie piersią,
  • świeża opalenizna,
  • niektóre choroby przewlekłe (np. łuszczyca, fotodermatozy, cukrzyca, inne choroby autoimmunologiczne),
  • niektóre alergie,
  • czynne infekcje, np. opryszczka,
  • tendencja do keloidów,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • przyjmowanie środków antykoagulacyjnych,
  • choroba nowotworowa,
  • leczenie izotretynoiną przed upływem 6 miesięcy od zakończenia leczenia.

Przez 4 tyg. nie należy opalać skóry, w tym korzystać z solarium, wykonywać dermabrazji lub głębokich peelingów chemicznych. W sytuacji wystąpienia zmian zapalnych lub wykwitów skórnych należy przesunąć termin zabiegu do czasu wyleczenia.

Terapeuta zakłada Wam specjalne okulary ochronne. Następnie wykonuje aplikację serii świetlnych strzałów o różnej długości, z których pierwsza likwiduje rozszerzone naczynia, druga usuwa przebarwienia, a trzecia pobudza produkcję kolagenu i elastyny. Skóra w trakcie zabiegu jest chłodzona, aby zmaksymalizować komfort.

Po zabiegu skóra będzie zaczerwieniona i stopniowo zacznie się złuszczać. Należy stosować zalecone przez terapeutę preparaty do pielęgnacji skóry, w tym działające fotoprotekcyjnie. Jeżeli zabieg był wykonywany na okolice twarzy, rekomenduje się omijanie ich podczas nakładania makijażu przez czas gojenia. Efekty terapii pojawiają się sukcesywnie w czasie od 1 do 3 miesięcy po zabiegu. Dla osiągnięcia optymalnych rezultatów, zależnie od wskazań, zaleca się przeprowadzenie 3 do 5 sesji leczniczych w odstępach co 1 miesiąc.